EESTI KEEL JA MATEMAATIKA  |  INIMESEÕPETUS |  LOODUSÕPETUS 

 


Iseseisvad töödJutulinna tegelased printimiseksMatemaatika kuulamisülesanded | Eesti keele kuulamisülesanded | Ekraanil vaatamiseks

 

ISESEISVAD TÖÖD

Eesti keel (lõimitud inimeseõpetusega)

Iseseisev töö nr 1 (september)

Iseseisev töö nr 2 (oktoober)

Iseseisev töö nr 3 (november)

Iseseisev töö nr 4 (detsember)

Iseseisev töö nr 5 (jaanuar)

Iseseisev töö nr 6 (veebruar)

Iseseisev töö nr 7 (märts)

Iseseisev töö nr 8 (aprill)

Iseseisev töö nr 9 (mai)

  

 

 

TEGELASED PRINTIMISEKS 

Õpetaja Villem

jutulinna_tegelased_6petaja Villem

Hakk

jutulinna_tegelased_Hakk

Kaisa

jutulinna_tegelased_Kaisa

Luuletaja Saara

jutulinna_tegelased_luuletaja_Saara

Madis

jutulinna_tegelased_Madis

Meister Mari

jutulinna_tegelased_Meister_Mari

Pingviin

jutulinna_tegelased_Pingviin

Professor

jutulinna_tegelased_Professor

Triin Vitamiin

jutulinna_tegelased_Triin_Vitamiin

 

MATEMAATIKA KUULAMISÜLESANDED

Arvurida | Kalender | Kell | Madise maja | Kaisa vanaema | BussisõitMeie lemmikud | Kaisa koolipäev | Kalender | Rabamatk 

 

Arvurida


Heliriba

 

Prindi kuulamistekst

 


Kuulamiseelne tegevus

  • Õpilased tutvuvad töölehega.
  • Õpetaja juhib tähelepanu sellele, et töölehel on arvuriba, mille keskmine ruut on värvitud.

Kuulamisaegne tegevus

  • Õpilased kuulavad ja kirjutavad arvud õigetesse ruutudesse.
  • Õpilased kuulavad teksti teist korda veel. Vajaduse korral parandavad vastuseid.

Kuulamisjärgne tegevus

  • Õpilased arvutavad värvitud ruudust vasakul pool olevate arvude summa.
  • Õpilased arvutavad värvitud ruudust paremal pool olevate arvude summa.

 

Kuulamistekst

Arvurida

Tere! Siin Jutulinna raadio. Hakkame nüüd arve ritta sättima!

Kirjuta vasakult esimesse ruutu arv 4 ja arvuriba kõige parempoolsesse ruutu kirjuta arv 8. Kirjuta keskmisest värvitud ruudust vasakule arv 7 ja paremale arv 2. Kirjuta arvu 4 järele arv 9. Kirjuta keskmisest värvitud ruudust paremal olevasse kolmandasse ruutu arv 5. Kirjuta arvu 2 järele arv 0. Kirjuta arvude 5 ja 8 vahele arv 10. Kirjuta arvust 7 vasakule arv 6. Kirjuta tühja ruutu arv 1.

 

 

 

Kalender


Heliriba

Prindi kuulamistekst

Kuulamiseelne tegevus

  • Klassis toimub arutelu kalendri teemal. Õpilastel on vastamisel võimalus kasutada oma loomingulisust.
  • Õpetaja esitab abistavaid küsimusi:
    • Mis on kalender?
    • Miks kalendrit vaja on?
    • Kuidas kalender on sinu arvates tekkinud?
  • Õpilased tutvuvad töölehega ja kirjutavad kalendrisse puuduvad nädalapäevade nimetused.
  • Õpetaja palub välja otsida värvilised pliiatsid: punane, sinine, roheline, kollane, oranž.

Kuulamisaegne tegevus

  • Õpilased kuulavad ja täidavad kalendrit.

NB! Esimese kuulamise ajal märgivad õpilased päevale vastava värviga ainult kriipsu ning ruudu värvivad siis, kui ülesanne on kontrollitud.

Kuulamisjärgne tegevus

  • Õpilased vastavad töölehel olevatele küsimustele.

Kuulamistekst

Kalender

Naine: Tere! Siin Jutulinna raadio. Meil on külas postiljon Silver Lusikas. Jätkame oma saatesarja kalendrist. Nüüd oleme jõudnud ühe talvekuuni. Vanarahvas nimetas seda kuud küünlakuuks, vastlakuuks või tuisukuuks. Silver, palun räägi, mis sel kuul toimub.
Mees: Selle kuu teine teisipäev on valentinipäev ehk sõbrapäev. Sel päeval pea meeles oma sõpru ja saada neile kaart.
Naine: Värvi see päev tööraamatus punaseks!
Mees: 24. päeval on Eesti Vabariigi sünnipäev ja kevadine madisepäev. Kui madisepäeval lund sajab, tuleb suvel palju parmusid. Ohtlikuks peeti nõela ja üldse terava eseme kasutamist, sest siis võis suvel metsas palju usse näha.
Naine: Värvi see päev siniseks!
Mees: Selle kuu kolmandal teisipäeval on vastlapäev. Vastlapäev on liikuv püha ehk ta ei ole iga aasta ühel ja samal kuupäeval. Vastlapäeval lastakse kelguga mäest alla, süüakse hernesuppi ja vastlakukleid.
Naine: Värvi see päev roheliseks!
Mees: Selle kuu teine päev on küünlapäev.
Naine: Värvi see päev kollaseks!
Mees: Küünlapäevast edasi seitsmes päev on luuvalupäev. Vanarahvas ütles, et sel päeval ei tohtinud tööd teha, inimesed puhkasid, sest luud võisid valutama hakata.
Naine: Värvi see päev oranžiks!
Mees: Nüüd tead sa kindlasti, millisest kuust oli juttu.
Naine: Kirjuta kuu nimetus punktiirile!

 

 

 

Kell


Heliriba

Prindi kuulamistekst

Kuulamiseelne tegevus

  • Õpilased tutvuvad töölehel olevate kellaaegadega.

Kuulamisaegne tegevus

  • Õpilased kuulavad ja täidavad ülesanded.

Kuulamisjärgne tegevus

  • Õpilased täidavad töölehel olevad ülesanded:
    1. Kirjuta õhtused kellaajad, mis näitavad kolmveerandtunde.
    2. Kirjuta ülejäänud kellade hommikused kellaajad.

Kuulamistekst

Kell

Tere tulemast kuulama Jutulinna raadio matemaatikasaadet! Täna õpime tundma
kella.
Kirjuta kella alla, mis näitab südaööd, sõna ÖÖ. _______ Lastesaade algab kell veerand seitse õhtul. Kirjuta selle kella alla L täht. _______ Isa tööpäev lõpeb kell
17.00. Kirjuta selle kella alla sõna ISA. ______ Kolmas tund on matemaatika, see algab kell kolmveerand kümme. Kirjuta selle kella alla M täht.______ Peale matemaatika tundi on söögivahetund. Mis kell algab söögivahetud? Kirjuta kellaaeg sobiva kella alla. _______ Leia kell, mille alla Sa ei kirjutanud midagi. Kirjuta sinna selle kella õhtune kellaaeg. _______

 

 

 

Madise maja


Heliriba

Prindi kuulamistekst

Kuulamiseelne tegevus

  • Õpilased tutvuvad töölehega, millele on joonistatud maja.
  • Õpetajab palub kirjutada töölehe ülemisse vasakusse serva „vasak” ja paremasse serva „parem”.
  • Õpilased otsivad välja värvipliiatsid.

Kuulamisaegne tegevus

  • Õpilased kuulavad ja lõpetavad Madise joonistatud pildi.
  • Õpilased kuulavad teksti teist korda veel. Vajaduse korral parandavad vastuseid.

Kuulamisjärgne tegevus

  • Õpilased vastavad töölehel olevatele küsimustele.

Kuulamistekst

Madise maja

Tere! Tule koos Jutulinna raadioga joonistama. Täna joonistame Madise maja.
Madis elab kolmekordse kortermaja teisel korrusel. Maja katuse vasakul küljel on suitsev korsten. ______ Kolmanda korruse parempoolsel aknal õitseb punaste õitega potilill. _______ Sellest vasakul oleva akna ees on rohelised kardinad. _______ Teise korruse keskmise akna ees on täpiline ruloo. _______ Esimese korruse
parempoolsest aknast on näha laelampi. _______ Teise korruse vasakpoolsest aknast on näha kassi. _______ Korrus all pool vaatab aknast välja patsidega tüdruk. _______ Madise toa aknal on kollane täheke. ______ Majal on uks, mille link asub paremal pool. _______ Aitäh, nüüd saigi pilt Madise majast valmis!

 

 

Kaisa vanaema


Heliriba


Kuulamiseelne tegevus

  • Õpilased tutvuvad loo pealkirjaga.
    Õpetaja esitab küsimusi:
    Millest võiks loos juttu tulla? Kes võiksid olla loo tegelased?
  • Õpilased loevad läbi teksti.

Kuulamisaegne tegevus

  • Õpilased kuulavad ja täidavad lüngad.
  • Soovitav on lugu kuulata vähemalt kaks korda.

Kuulamisjärgne tegevus

  • Õpilased vastavad töölehel olevatele küsimustele ja arvutavad.

Kuulamistekst

Kaisa vanaema

Tere! Siin Jutulinna raadio. Täna kuulete, kuidas Kaisal vanaema külas käis.

Ühel päeval tuli Kaisa koolist koju ja nägi, et tema toast paistab valgus. Ta jooksis rõõmsalt trepist üles ja jõudis korteriukse juurde, mille number oli 8 + 5 = 13. Kaisa läks uksest sisse ja nägi, et vanaema tegi köögis süüa. Ta keetis maitsvat suppi ja küpsetas 12 + 8 = 20 pannkooki.

“Tere, vanaema! Ma arvasin, et ema on kodus. Nii hea, et sa meile külla tulid,” ütles Kaisa naeratades.

Tüdrukule meenus kohe tore suvevaheaeg vanaema juures. Kaisa vanaema elab maamajas. Tal on palju loomi: 40 + 22 = 62 lehma, kes annavad palju piima, et kõik inimesed saaksid seda poest osta. Laudast võis leida veel 7 + 6 = 13 lammast, 8 + 9 = 17 siga, 12 – 4 = 8 hobust.

Ükskord kui Kaisa vanaema juurde läks, kinkis vanaema talle 7 + 6 – 11 = 2 ilusat ja armast küülikut. Kaisale meeldib loomade eest hoolitseda. Ole sinagi loomade vastu kena ja hooliv.

 

 

Bussisõit


Heliriba


Kuulamiseelne tegevus

  • Õpilased tutvuvad töölehega ja loevad läbi töölehel oleva teksti.

Kuulamisaegne tegevus

  • Õpilased kuulavad, arvutavad ja kirjutavad lünkadesse puuduvad arvud.
  • Õpilased kuulavad lugu teist korda veel. Vajadusel parandavad või täiendavad vastuseid.

Kuulamisjärgne tegevus

  • Õpilased vastavad töölehel olevatele küsimustele.

Kuulamistekst

Bussisõit

Tere! Jutulinna raadios on külas bussijuht Jaan. Ta räägib, kuidas ta eile Sõbralinnast Jutulinna sõitis.

Bussi teekond kulges Sõbralinnast Jutulinna bussijaama. Sõbralinna bussijaamas sisenes bussi 12 – 4 reisijat. Rõõmu bussipeatuses sisenes veel 15 – 8 reisijat. Nüüd oli bussis 8 + 7 reisijat. Buss sõitis edasi Nutulinna suunas. Nutulinnas väljus bussist 11 – 5 reisijat ja sisenes 20 – 8 reisijat. Kuuseoksa peatuses väljus bussist 14 – 9 reisijat. Selles peatuses uusi reisijaid bussi peale ei tulnud. Ülejäänud reisijad sõitsid lõpp-peatuseni Jutulinna bussijaamas.

 

 

Meie lemmikud


Heliriba

 


Kuulamiseelne tegevus

  • Õpilased tutvuvad töölehega.
  • Klassis toimub arutelu
    Kas tunned neid koeratõugusid?
    Milliseid koeratõuge tead?

Kuulamisaegne tegevus

  • Õpilased kuulavad ja kirjutavad iga koera juurde nime, lisavad koera vanuse ja kehakaalu.
  • Õpilased kuulavad lugu teist korda veel. Vajaduse korral parandavad või täiendavad vastuseid.

Kuulamisjärgne tegevus

  • Õpilased vastavad töölehel olevatele küsimustele.

Kuulamistekst

Meie lemmikud

Kuula ja kirjuta joontele vastused: koera nimi, vanus ja kehakaal. Sinu töölehe taust aitab sul nimesid õigesti kirjutada.

Jerry on musta kasukaga 12-aastane koer, kelle rinna ees on valge laik. ______ Talle meeldib väga palli taga ajada. Nöbik on pisut Jerry sarnane, aga tema kasukas on pruuni värvi. ______ Ta on Jerryst kuus aastat noorem. ______ Nöbikule meeldib väga ujuda. ______ Reks on Saksa lambakoer. ______ Tema on kaks aastat vanem kui Nöbik. ______ Reksile meeldib maja valvata. ______ Neljas koer on dobermanni tõugu ja tema nimi on Bianka. ______ Bianka on viis aastat noorem kui Reks. ______ Bianka on väga kiire jooksja. ______ Reks kaalub 32 + 9 kilogrammi. ______ Bianka kehakaal on 26 + 8 kilogrammi. ______ Jerry kaalub 27 + 9 kilogrammi. ______ Nöbik kaalub aga 28 + 4 kilogrammi.

 

 

Kaisa koolipäev


Heliriba

 


Kuulamiseelne tegevus

  • Õpilased tutvuvad töölehega ja loevad läbi töölehel oleva teksti.

Kuulamisaegne tegevus

  • Õpilased kuulavad ja kirjutavad lünkadesse puuduvad ajad.
  • Õpilased kuulavad lugu teist korda veel, vajaduse korral parandavad või täiendavad vastuseid.

Kuulamisjärgne tegevus

  • Õpilased vastavad töölehel olevatele küsimustele.

Kuulamistekst

Kaisa koolipäev

Kuula ja kirjuta lünkadesse puuduvad kellaajad numbritega. Pane tähele! Mõned kellaajad tuleb sul enne välja arvutada ja alles siis kirjutada.

On tööpäeva hommik. Kell on seitse _______ ja aeg on ärgata. Kaisal kulub pesemisele ja riietumisele veerand tundi ehk … _______ Kell veerand kaheksa _______ sööb Kaisa koos ema ja isaga hommikusööki. 20 minutit hiljem ehk kell _______ väljub Kaisa koos isaga kodust, et sõita autoga kooli. Autosõit koolimajani kestab 10 minutit. Koolipäeva alguseni jääb veel 15 minutit, kell on _______. Kaisa koolipäev lõpeb kell 12.40. 

 

 

Kalender


Heliriba

 


Kuulamiseelne tegevus

  • Klassis toimub arutelu kalendri teemal. Õpilastel on vastamisel võimalus kasutada oma loomingulisust.
    Õpetaja esitab abistavaid küsimusi:
    Mis on kalender?
    Miks kalendrit vaja on?
    Kuidas kalender on sinu arvates tekkinud?
  • Õpilased kirjutavad kalendrisse puuduvad nädalapäevade nimetused.

Kuulamisaegne tegevus

  • Õpilased kuulavad ja täidavad kalendrit.

Kuulamisjärgne tegevus

  • Õpilased vastavad töölehel olevatele küsimustele täislausetega.

Kuulamistekst

Kalender

Kuula ja täienda kalendrit.

Kirjuta kalendrisse puuduvad nädalapäevad. _______

Sellel kuul saabub Eesti aladele palju rändlinde. See on aasta neljas kuu. Kirjuta kalendri kohale kuu nimetus. _______

Kõige esimesena saabus kuldnokk. Ta saabus kuu esimesel pühapäeval. Kirjuta kalendris selle kuupäeva lahtrisse kuldnokk. _______

Metsvinti nähti juba järgmisel päeval. Kirjuta järgmise kuupäeva lahtrisse metsvint. _______

Punarind saabus neli päeva pärast kuldnokka. Kirjuta selle kuupäeva lahtrisse punarind. _______

Valge-toonekurge nähti esmakordselt jüripäeval. Jüripäev on aprillikuu neljandal neljapäeval. Kirjuta selle kuupäeva lahtrisse valge-toonekurg. _______

Linavästrikku nähti esimest korda kuu teisel reedel. Kirjuta selle kuupäeva lahtrisse linavästrik. _______

 

 

Rabamatk


Heliriba

 


Kuulamiseelne tegevus

  • Õpilased tutvuvad töölehega.
  • Klassis toimub arutelu
    Abistavad küsimused:
    Mida näitab kella suur osuti, mida näitab väike osuti?
    Kui kell näitab täistunde, pooltunde, veerandtunde, kolmveerandtunde, kus on siis suur osuti?
    Kui suurt ajavahemikku kellal näitab kahe numbri vahe?
    Mitu kümneminutilist ajavahemikku on pooles tunnis, ühes tunnis?

Kuulamisaegne tegevus

  • Õpilased kuulavad ja joonistavad kelladele osutid nii, et need näitaksid ülesandes öeldud aega.
  • Õpilased kuulavad lugu teist korda veel ja teevad vajalikud täiendused.

Kuulamisjärgne tegevus

  • Õpilased vastavad töölehel olevatele küsimustele.

Kuulamistekst

Rabamatk

On pühapäeva hommik. Kaisa äratuskell heliseb kell üheksa. _______

Pärast ärkamist peseb ta hambad, riietub, sööb ja vaatab multifilmi. Hommikutegevuste peale kulub Kaisal 25 minutit. Kell on siis … _______.

Kaisa, ema ja isa otsustavad täna rabamatkale minna. Selleks teevad nad ettevalmistusi: valmistavad koos võileivad ja valavad kuuma tee termosesse. Seejärel otsivad välja matkaks sobivad riided. Nende tegevuste peale kulub perekonnal tund aega. Nüüd on kell … _______. Aeg on matkapäevaga alustada.

Autosõit kestab 40 minutit. Nad jõuavad rabaserva kell … _______.

Matkarada on rabas 4 kilomeetri pikkune. Selle läbimiseks kulub tund aega, sest mööda laudteed kõndides tuleb olla tähelepanelik. Rabahäälte kuulamiseks jääb perekond aeg-ajalt seisma.

Matkarajal on ka vaatlustorn, kust on võimalik kaugele näha. Perekond viibib vaatetornis 10 minutit. Matkaraja läbimiseks ja vaatetornis ümbruse uurimiseks kulub kokku 1 tund ja 10 minutit.

Kui Kaisa perega raba teise otsa jõuab, siis on kell … _______.

On aeg keha kinnitada. Nad söövad võileibu veerand tundi. Tagasiteele asuvad nad kell … _______. Auto juurde jõudmiseks tuleb jalutada veel läbi metsa. Nad jõuavad tagasi auto juurde 50 minuti pärast. Kell on siis … _______. Aeg on alustada koduteed.

 

 

 


 

EESTI KEELE KUULAMISÜLESANDED

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 EKRAANIL VAATAMISEKS

 

 

LUGEMIK, I OSA

Tere tulemast Jutulinna! (lk 4–5)

Jutulinna lapsed (lk 6–7)

Jutulinna kohad ja kangelased (lk 8–9)

Kirjutan (lk 13)

Millised seeni süüa? (lk 20)

Jutustan (lk 21)

Otsin infot (lk 25)

Jutustan (lk 31)

Jutustan (lk 41)

Jutustan (lk 47)

Jutustan (lk 63)

Mängud (lk 68–69)

Jutustan (lk 82–83)

Luuletused (lk 100–101)

LUGEMIK, II OSA

Jutustan (lk 13)

Rongkäigu plaan (lk 17)

Jutustan (lk 21)

Kirjutan (lk 33)

Saadame kaarte (lk 43)

Jutustan (lk 55)

Jutustan (lk 70–71)

Teeme teatrit! (lk 76)

Asjad (lk 106)

Kirjutan (lk 107)

Jutustan (lk 113)